Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i brzucha

redcordogolne1

Zestaw ćwiczeń angażujących mięśnie grzbietu i brzucha, szczególnie polecany dla osób z wadami postawy, bólami pleców. Ćwicząc regularnie wzmocnisz grupy mięśni odpowiedzialne za odpowiednią postawę i ogólny kształt sylwetki.

button-bg-33

Deska

Połóż się na brzuchu, z nogami w podwieszce Redcord. Ciężar ciała przenieś na ugięte przedramiona. Napnij mięśnie brzucha i wyprostuj ciało, aż do pozycji „deski”. Pamiętaj, aby nie wyginać pleców. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie może być także wykonane przy prostych rękach (wersja trudniejsza).

Mostek

Połóż się na plecach z nogami w pojedynczych podwieszkach Redcord. Napnij mięśnie brzucha i podnieś biodra tak, aby wyprostować ciało, napinając jednocześnie nogi. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie może zostać wykonane z tylko jedną nogą w podwieszce (wersja trudniejsza).

Dynamiczny Crunch

Połóż się na brzuchu z nogami w podwieszce Redcord. Ciężar ciała przenieś na ugięte przedramiona. Napnij mięśnie brzucha i wyprostuj ciało do pozycji „deski”. Przyciągnij kolana do klatki piersiowej uginając nogi. Postaraj się nie poruszyć górnej części ciała. Wróć do pozycji wyjściowej.

Superman

Uklęknij pod aparatem Redcord. Napnij mięśnie brzucha i trzymając się uchwytów pochyl się do przodu. Postaraj się zachować proste plecy. Wróć do pozycji wyjściowej.

Deska bokiem

Połóż się na boku z nogami w podwieszce Redcord. Ciężar ciała oprzyj na ugiętym przedramieniu. Napnij mięśnie brzucha i unieś biodra aż do wyprostowania ciała. Postaraj się nie uginać biodra. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie może być wykonane z wyprostowaną ręką (wersja trudniejsza).