Ćwiczenia wzmacniające dolne partie ciała

Zestaw ćwiczeń angażujących mięśnie pośladków, nóg, grzbietu i brzucha, szczególnie polecany dla osób z wadami postawy, bólami pleców. Ćwicząc regularnie wzmocnisz grupy mięśni odpowiedzialne za odpowiednią postawę i ogólny kształt sylwetki.

button-bg-33

Przyciąganie kolan

Połóż się ze stopami umieszczonymi w podwieszce Redcord (lub po jednej stopie na jedną podwieszkę). Napnij mięśnie brzucha i unieś biodra tak, aby wyprostować ciało. Przyciągnij stopy do pośladków nie opuszczając bioder. Wróć do pozycji wyjściowej.

Przyciąganie ud

Połóż się na brzuchu z nogami w podwieszce Redcord. Ciężar ciała oprzyj na przedramionach. Napnij mięśnie brzucha i wyprostuj ciało. Przyciągnij uda do klatki piersiowej uginając nogi. Uważaj, aby nie przesunąć ciała do przodu. Wróć do pozycji wyjściowej.

Podnoszenie ud bokiem – jedna noga

Połóż się na boku z zewnętrzną nogą w podwieszce Redcord. Napnij mięśnie brzucha i unieś biodra wraz z drugą nogą. Pamiętaj, aby nie wyginać bioder. Wróć do pozycji startowej. Ćwiczenie może być także wykonane z oparciem na ugiętej lub wyprostowanej ręce (wersja trudniejsza).

Podnoszenie ud bokiem – obie nogi

Połóż się na boku z nogami w podwieszce Redcord. Napnij mięśnie brzucha i unieś biodra. Pamiętaj, aby nie wyginać bioder. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie może być także wykonane z oparciem na ugiętej lub wyprostowanej ręce (wersja trudniejsza).

Wypady w przód

Stań przed aparatem Redcord i umieść jedną stopę w podwieszce Redcord. Napnij mięśnie brzucha, zachowaj proste plecy. Wykonaj wykrok do przodu nogą umieszczoną w podwieszce uginając kolana i biodra. Wróć do pozycji wyjściowej.

Poczwórne pompki

Połóż się na brzuchu ze stopami umieszczonymi w podwieszce Redcord i kolanami ugiętymi pod kątem prostym. Ciężar ciała oprzyj na przedramionach. Napnij mięśnie brzucha i wyprostuj ciało wypychając biodra i prostując nogi. Wróć do pozycji wyjściowej przez spokojne ugięcie kolan.